Opýtali sme sa p. Pavla Jančoviča, projektového manažéra pre GDSN zo spoločnosti TERNO real estate s.r.o., ako prebieha implementácia a aké sú plány na budúci rok.
- V septembri 2023 sa slovenský obchodný reťazec TERNO napojil do 1. slovenského katalógu SYNFONY, aby mohol prijímať produktové dáta od svojich dodávateľov. Čo bolo hlavným dôvodom, ktorý Vás viedol k tomuto rozhodnutiu?
V Terne chápeme, že žijeme v neustále vyvíjajúcej sa dobe, ktorá poskytuje možnosť zvyšovať efektivitu práce rok čo rok. Produktové dáta hrajú jednu z kľúčových úloh nášho biznisu, a ak existuje možnosť ako dáta prijímať efektívnejšie, ale najmä s minimálnou až žiadnou chybovosťou, neváhali sme a zapojili sme sa do projektu.
- V testovacej verzii Vášho PIM (Product Info Management) nástroja prebehol test prenosu produktových dát od dodávateľov, ktorí publikujú svoje dáta v GDSN na slovenský trh verejne. V akej fáze implementácie sa nachádzate momentálne, a kedy plánujete oslovovať Vašich dodávateľov, aby do TERNO posielali produktové dáta digitálne?
Momentálne sme vo fáze, kedy sme úspešne vyvinuli a otestovali funkcionalitu na synchronizáciu dát do nášho ERP systému. Keďže odteraz dokážeme prijímať takmer trojnásobné množstvo dát ako doposiaľ, musíme tejto zmene prispôsobiť aj našu sortimentnú kartu. Jednotlivé atribúty sa snažíme zadeliť do skupín tak, aby boli čo najviac intuitívne pri vyhľadávaní. Dodávateľov budeme oslovovať v priebehu roka 2025. Už teraz však s niektorými spolupracujeme a dáta si vymieňame. Zatiaľ je to v testovacej prevádzke. Chceme si byť istí funkčným systémom predtým, ako ho vypustíme do sveta. Ide o pomerne veľkú zmenu v princípe vymieňania dát, čo ovplyvní listovanie nových položiek a aktualizáciu už existujúcich. Chceme byť pre našich dodávateľov maximálne pripravení na zmenu, ktorá prinesie zvýšenú efektivitu pre obe strany.
- Aké výhody GDSN a SYNFONY vidíte už v tejto pilotnej fáze pre Vás ako obchodníka, ako aj pre dodávateľov, ktorí budú produktové dáta posielať digitálne?
V prvom rade je to vysoká kvalita dát. Vidíme, že dáta, ktoré k nám už v teste prichádzajú, sú takmer bezchybné a sú presne také, ako ich požadujeme. Bavíme sa o formáte, kvalite a obsahu. Prijímať kvalitné dáta pozitívne ovplyvňuje mnoho aspektov našej práce od interného vyhľadávania, plnenia legislatívy alebo komfortného nakupovania pre našich zákazníkov. O samotnej komunikácii pri novom listovaní a zmenách produktových dát by vedel viac povedať niekto z oddelenia nákupu. Som si však istý, že aj v tomto prípade príde k zjednodušeniu procesu a šetreniu času. Emailová komunikácia s pripojeným dodávateľom sa v zmysle produktových dát minimalizuje. Dovolím si tvrdiť, že jedného dňa zmizne úplne a všetko sa bude riadiť na úrovni nášho ERP systému.